Arbetsförmedlingens projekt Avstamp - ett projekt rikat till unga - är beviset på att stora, gamla och traditionella organisationer ändå kan fatta grejen. Fatta att det som gällde och funkade för 5, 10, 15 och 20 år sedan inte har en suck idag.
Idag rular bloggande, Youtube, Facebook, mobilen och cyber unga vuxnas vardag. Detta har Avstamp omvandlat för att använda som verktyg i coachandet till unga vuxna i deras nya kampanj Jobbsökarna. Den 1 oktober börjar fem pers att blogga och filma om toppar och dalar, krascher och framgångar, bitterhet och lycka i sitt sökande efter arbete. Helt lysande AF. Helt lysande. Och ett slag i solarplexus på det organiserade Sverige.
torsdag 4 september 2008
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
1 kommentar:
Bra idé men tyvärr så har Arbetsförmedlingen en sjukt lång väg att gå innan man skulle ropa hej!
Skicka en kommentar