lördag 13 februari 2010

How Hetero tar över världen. Igen.


Den här bloggen har begått bloggarnas dödssynd det senaste halvåret. Anledningarna är många och inga av dem lämpade för offentligt blottande. Dock är min tanke att den döda ska väckas upp till åtminstone konstgjord andning och börja gröta runt i sådant som jag tycker behöver gyttjas omkring i. Exklusive mitt leverne i flatvärlden. Där finns det bättre bloggar som täcker den typen av rapporteringar. Mitt tips för dagen om du vill ta del av sådant är Bitterflatan.

Så till väsentligheter. Sedan december 2008 har jag varit presschef för Stockholm Pride. Tillika pr- och marknadsföringsansvarig. Under 2009 drog jag in Sveriges bästa byrå Åkestam Holst att börja jobba med oss. Resultatet blev bland annat den världsomnämnda kampanjen How Hetero.

Det är med stolthet och tydliga minnen över alla tårar, skratt och vakna nätter som skapade inte bara det största pressgenomslaget för festivalen någonsin, utan också världens coolaste kampanj, som jag nu ser fram emot att How Hetero fortsätter ta över världen med detta case.

Inga kommentarer: