torsdag 1 april 2010

Bye Bye Stockholm Pride


Så var då dagen här. Jag började mina funderingar i höstas och lämnade beskedet i februari. Att jag lämnar Stockholm Pride och mitt uppdrag som presschef. Faktiskt ett av de svåraste besluten jag kommit att göra rent karriärsmässigt. Men sannolikt ett av de bästa.

December 2008 fick jag uppdraget som presschef. Detta efter ett år inom organisationen som resulterat i ångest, ett kraschat förhållande och ett allmänt hat mot Stockholm Pride - då jag såg det som roten till allt ont som konsekvens av EuroPrides existerande. Turligt nog gick den känslan över och jag fick istället packa mina väskor och se tillbaka med en positiv känsla i magtrakten.

Samarbetet med Åkestam Holst resulterade i den världsomnämnda How Hetero-kampanjen. Vecka 31 var mitt livs mest surrealistiska och fantastiska vecka. Vinsten i Eventbarometern för störst mediegenomslag i Sverige av stads- och kulturfestivaler fick mig att gråta. MyNewsdesk med personal och vinsten som "Årets pressrum" var ren glädje.

Tack för dessa fantastiska 15 månader. Nu ska jag ägna tid åt att springa på galor och plocka hem priser. Vi ses på barrikaderna.

Inga kommentarer: