tisdag 4 november 2008

Alliansen tänker smart och snor vänstersidans retorik

Ingen kan anklaga Moderaterna och Allians för Sverige för att vara dumma. Inför valet 2006 snodde de åt sig sossarnas hjärtefråga: jobben. Helt plötsligt var det Moderaterna som var det Nya Arbetarpartiet. I förra veckan tog de vänstersidans slagord 'Upp till kamp' - och idag valde de blåare färgnyanserna att på DN Debatt använda en retorik som får det att låta som att de tycker fackförbund och a-kassa är något tryggt och bra. Vad det handlar om är att de vill att a-kassan ska förbli låg, lönerna dumpas - jobblinjen är och förblir deras prioritet - och då är det viktigare att människor arbetar, inte att de har rimliga löner för det arbete de utför.

4 kommentarer:

Helene sa...

Det är konstigt att de skriver en debattartikel i DN, när det det var dom själva som höjde avgiften? Det är väl bara att be om ursäkt och sänka den igen?

Daniel M sa...

Hej Jessica,

Hittar ingen mailaddress, så tar det här. Är uppriktigt förbryllad över din kommentar på vår blog, och funderar närmast på om det är någon sorts antikampanj mot dig, för inte publicerar du väl öppet ditt namn, address, personnummer tillsammans med en uppmaning om att rigga Twingly/Knuff-systemen (menlöst naturligtvis) i syfte att fixa annonspengar, speciellt då du som vi har 0 annonser.

Aktuella inlägget:
http://facadeposse.blogspot.com/2008/10/bodstrm-pratar-moral-och-edgren-nysprk.html

Jessica W Sandberg sa...

Hej Daniel. Jag kommer att kommentera detta dels här samt på din blogg.

Den person som skrivit detta är inte jag. Jag fick ett mail på Facebook idag gällande samma ärende och har därmed blivit uppmärksammad om detta.
När jag skriver en kommentar blir min text länkad till min blogg eftersom även jag har Blogger. Detta är helt enkelt någon som bestämt sig för att jävlas rejält med mig...

Daniel M sa...

Jag misstänkte det, kommentaren är nu bortplockad från oss. Även om vi inte delar politisk åsikt så visar vi åtminstone respekt för "andra laget", till skillnad från blötdjuret som postade det där.