onsdag 10 juni 2009

Ella Bohlin lyckades inte krossa patriakatet

Jag har fastnat i EU-vals träsket. För ännu en gång bevisas den patriakala maktstrukturen i vårt samhälle. Jag är inget fan av vare sig Ella Bohlin eller Kristdemokraterna. Men att gamla stenåldersgubben Alf Svensson seglar upp och förbi Ella Bohlin visar att samhället fortfarande är cementerat i gamla traditioner. Ella är ung. Och hon är kvinna. Det är hennes två stora fel. Superkonservativa KD vågade inte tro på en ung kvinnas kompetens i Bryssels korridorer. Det är så jävla beklämmande och sorgligt och det gör mig heligt förbannad!

1 kommentar:

Anti-Femini sa...

Jag följde i stort sett alla debatter inför EU valet. Jag lutade ena stunden åt MP sedan åt KD, men av någon anledning kom jag inte iväg för att rösta.

Jag höll Ella Bohlin som personlig favorit, hon drev hela KD:s kampanj. Och det skar i mig när jag fick veta att hon inte fått en plats. I stället den bocken Alf 70+, men så är ju också KD ett "gammalt" parti med ofta äldre konservativa väljare.

Så förbannat tragiskt!!...men nästa gång...