fredag 5 juni 2009

Fula och intetsägande affischer präglar valet

Debatten kring det kommande EU-valet är inne i sitt crescendo. På söndag smäller det och jag hoppas vid min Gud att vi inte joinar Nederländerna och sätter främslingsfientliga idioter till att vara med och påverka Europas och vår framtid.

De övriga reflektioner jag har inför söndagen är:

Vilken hjärnlös tomte är det som designat valaffischerna? Inte bara är de så fula att det gör ont att se på dem, de är också så sjukt intetsägande att jag blir mörkrädd. Diskussionerna inför valet har varit entydiga - folk har inte koll på EU och valet - och ändå är det ingen affisch som förmedlar budkapet i varför man ska välja dem och vad de faktiskt kan åstadkomma. Skamligt.

Den andra är de vindar som nu börjar susa kring euron. Jag blir skitförbannad. Vi har haft en folkomröstning som sa NEJ till euron. Men så passar det inte det borgerliga blocket, så nu ska det upp på agendan igen - som någon typ av lösning på finanskrisen. Keh? Varför har vi överhuvudtaget folkomröstningar om målet ändå redan är färdigutstakat?

Inga kommentarer: