fredag 4 juli 2008

Absolut humor, ironi och tragedi

Så kan jag avsluta denna arbetsvecka med att konstatera att mina två absoluta favoritämnen är nyheter på Dagens Media, nämligen Absolut Vodka och Charlotta Flinkenberg. Flinkenberg lyckas även hon, inte helt oväntat kanske, dra in en alkoholaspekt i sitt existerande på nyhetssajten.
___________________________________________

Absolut Vodka fortsätter sitt segertåg genom världen genom att nu lansera en uppföljare på sin discodans och erbjuda sina alkoholstinna och fåfänga konsumenter en paljettprydd flaska.

- Kampanjen går upp brett i oktober och ska nå full effekt inför julhandeln. Just vid den tiden runt om i världen är det viktigt att ha en attraktiv presentförpackning, och vi tror att denna kommer att stå ut väldigt bra både i hyllor och i barer, säger Cecilia Falk, marknadschef på Absolut.

En tid då över 200 000 barn till missbrukare behöver överleva ytterligare en högtid i alkoholens dimmor och anhöriga till missbrukare inget hellre önskar än en nykter och fridefull jul som present i julklappssäcken...
___________________________________________

Charlotta Flinkenbergs magasin Chic sålde bra av premiärnummret och det hela ska firas med champagne, of course. De positiva försäljningssiffrorna hade förmodligen absolut ingenting att göra med att tidningens första nummer kostade tio spänn.

Inga kommentarer: