tisdag 8 juli 2008

Almedalsabstinens

I ren och skär frustration har jag nu börjat jobba mig närmare att inleda "Operation Nagelbitning". På mina egna förvisso, men dock i så fall helt emot mitt genuina äckel inför folk som biter på naglarna...
Allt som är intressant händer denna vecka i Almedalen. Och är jag där? Nej. Istället läser jag bloggar tills ögonen blöder och vill skrika ut till världen att: Ja, jag är en mediehora! Med absinens!
Så här enkelt är det. Är man någon och vill man jobba med opionsarbete så ÄR man på plats. Det bara är så.
... Men å andra sida... vad är ett mediespektakel på Gotland? Det kan ju vara förfärligt trist… eller alldeles... alldeles underbart!

Åt för övrigt middag med Schlagerbögen, Presschefen och VaccumBoy i söndags. Försökte, utan framgång, övertyga Schalgerbögen om att han behöver en Schlagerflata med sig på nästa Melodifestivalturné för att hjälpa till med bloggandet för en av de stora kvällstidningarna. Hans rädsla inför en förstörd image vägde dock över när han spänt kollade in mitt glas fyllt med cola samtidigt som jag babblade på om alkoholens fördärv i samhället.

Men hallå liksom. Björn Gustafsson är nykterist och folk tycker ju han är kul, Adam Tensta toppar musiklistor och snackar solidaritet och nykterhet å så har vi Michael Bindefeldt som hänger med en tunga eliten. Jag tänker på Schlagerbögens bästa. Att han ska få mitt stora genombrott på sitt CV... Ska jobba lite till på honom bara... stolthet göre sig icke besvär i mitt vokabulär...

Inga kommentarer: